Alla inlägg under juli 2010

Av marmalarv - 25 juli 2010 09:52

ja hur var det nu? den här veckan blev inget som jag tänkt mig. istället för att ta brorsans gamla säng for jag o köpte nya madrasser till dubbelsängen, o ställde upp allt med hjälp av magnus. det var i alla fall ruskigt skönt att sova den natten. ny, bred säng o riktigt slut efter allt slit.


onsdagen blev till en början ungefär som planerad. var i alla fall o städade på umedalen med min bror, o när jag inte orkade mer så tror jag faktiskt att han blev helt klar själv. fick träffa malin en liten sväng också på kvällen. men på morgonen hade jag märkt att datorn startade om sig själv lite då o då utan angiven anledning. o på kvällen var det blåskärm som gällde. ååååh! dessutom började bilen gå jättevarm när jag körde den så jag tänkte att nu pajar visst allt.


men på torsdagen körde jag datorn i felsäkert läge med nätverk o det funkade ju bra. fast man kände att ominstallationen kanske låg där o väntade i alla fall. fick hjälp av bror på kvällen med att kolla igenom vad som kanske kunde vara fel. det slutade med att datorn pajade helt o det gick inte ens att installera windows. suck...


på fredagmorgonen åkte jag till yttersjö o hämtade en dator jag kan få låna av mina föräldrar. den är visst helt ok, men den låter helt fruktansvärt. så då satt man hela dagen o installerade program, försökte återskapa lösenord o inställningar. hade ju glömt att kopiera ned mailen, där alla tidigare lösenord fanns. sugen på att skruva in de gamla hårddiskarna eller grafikkortet var jag inte heller.


på lördagen hade mitt tangetbord slutat fungera. det var bara helt dött. men så kom bror över (ja vi är ju grannar nu) med tangentbord att låna ut, svepte upp en ny nätverkskabel åt mig, samt försökte hjälpa mig med grafikkortet. gick såklart inte att få samma inställningar som i gamla datorn. det är nämligen vista på den nya. o åh vad det är stört o konstigt. så ja, det lutar väl åt att det blir datornyköp inom snart. det tråkigaste jag vet att köpa.


bilen får gå som den går. har väl ändå inte råd att ha kvar den till vintern när man behöver motorvärmare.


men nej, jag har inte varit på gymmet en enda gång denna vecka. o inte har jag lyckats reda ut nåt med försäkringskassan heller, jag får bara hoppas att pengar dyker upp som vanligt på tisdag. annars är jag helt körd.

Av marmalarv - 20 juli 2010 08:02

jo man har alla de där idéerna om hur livet skulle kunna kännas värt att leva. jag tänker mig att om jag inte hade ont, om jag kunde vakna utvilad, om jag fick in lite rutiner så att jag slapp stressa upp mig över alla grejer som måste göras. om allt det, då skulle det inte vara så tokigt alls.


o jag tänker att rutiner, det kan man ju skapa för lite allt möjligt. för om man alltid gör si eller så, då vänjer man sig ju, o snart behöver man inte tänka på det ens. såååå skönt det skulle vara. för det finns tusen småsaker som jag önskar att jag gjorde oftare. varför inte börja göra det då?


men INGET går enkelt. den här veckan, t ex, hade jag tänkt fara på gymmet två gånger. tisdag o torsdag. på måndagen hade jag nämligen tid hos kiropraktorn, o då vore det smart att börja träna så fort som möjligt efter så att man inte hinner bli sned igen. MEN då dök det upp en grej. jag får en säng av min bror, ikväll. med allt som behöver monteras, bäras, flyttas för att få plats med den (jag har mitt förråd tre trappor ned o två hus bort) kände jag att jag varken har tid eller ork med träningen också.


imorgon ska jag hjälpa brodern med flyttstädning igen. o vips är det torsdag o då får jag verkligen hoppas att inget av detta gjort att jag fått massa låsningar o ont igen. för nästa tid hos kiropraktorn är den nionde augusti. o den veckan börjar jag ju jobba, o hade hoppats på att ha lyckats komma igång med träningen så att jag kanske inte får ont bara av jobbet.


ungefär så känns det med alla tiotusen småsaker som skulle göra livet mera uthärdligt ifall man kunde få börja med dem. men det känns som att INGET går som jag vill. jag måste planera för att inte stressa sönder. men så fort jag planerar en sak så händer nåt annat. det kan vara roliga grejer rent av, o dem vill jag ju orka med att göra. men de förstör min planering o mitt liv gör mig otroligt frustrerad. o det här är alltså när jag har daglig aktivitet på 15 timmar i veckan. fit for life? inte jag.

Av marmalarv - 12 juli 2010 08:26

sova är svårt när man har ont. det är även tråkigt när man är ensam. tråkigt att vakna mitt i natten. tråkigt att vakna en timme innan man ska upp.


drömmer så märkliga saker nuförtiden. igår var det om en barnfödande främling på busshållplatsen, en grupp som hette 'jag dör väl då', ett eget blödande öra o nåt mer, idag var det om göteborgare o gröna ögon o hummande, o de nya hållplatserna 'bettys tre kaniner' samt 'tonfisk med ost', på skämt alltså, o så han då som sträckte sig efter min hand fast det var helt fel.


jobbigt att ta sig upp var det sedan, en timme senare. tvätta håret är hemskt bökigt när man har ont i ryggen också. torka det ännu svårare. jag kan inte böja mig fram, inte lyfta händerna över huvudet. ska se om jag ens lyckas borsta det någotsånär.


o idag är det ok väder, men imorgon blir det dödsvarmt igen. ser inte fram emot det alls.

Av marmalarv - 10 juli 2010 08:09

känner ju själv att jag inte skrivit här på ett tag. vet iofs inte om det är någon som kollar regelbundet om det finns nåt nytt att läsa. själv har jag en mapp i mina bokmärken med bloggar jag läser som uppdateras någorlunda ofta. jag väljer någon gång om dagen att 'öppna alla i flikar' o glo igenom dem för att se om någon skrivit nytt. ofta har ju ingen det. så jag känner mig i gott sällskap.


vad ska jag skriva då? det har blivit sommar på riktigt. jag har fått börja på en åtgärd för långtidssjukskrivna (eller nåt sånt) för att mjukstarta lite innan jobbet börjar i augusti. man får gymkort, men jag fick såklart flera låsningar i ryggen samma dag som jag skulle o träna. o kiropraktorn har semester o jag har nästa tid den 19e. så det finns risk för tio dagar till med knövelrygg o pip o gnäll.


min bror har börjat flytta in i sin lägenhet som är alldeles nära min. det tar ca en minut att gå dit. jag försöker hjälpa till så gott jag kan. men när man har så ont att man inte kan sätta sig eller ställa sig eller böja sig, blir det mycket peka o läsa instruktioner o dela ut skruvar o hjälpa till att bära 'bara om du kan lyfta upp den åt mig'. men det går ganska fort framåt, o jag är lite avundsjuk. vill också ha ett fint o bra hem.


har inte varit o badat. känns inte så kul när man har döds-ont, o så är man ju lite badkruka med åren också. men mest är det jobbigt att ha ont. har varit lite sjuk också, med feber o skit. det är inte heller positivt. men nu imorse lossnade låsningen i bröstryggen i alla fall, så jag kanske kan orka göra lite mer saker.


himmel vad tjatigt det blir. jag återkommer när jag har nåt mer ointressant att rapportera.

jag


marmalarv med apa

mina andra platser

Fråga mig

2 besvarade frågor

julkalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

gammalt bös

sök


Ovido - Quiz & Flashcards