Direktlänk till inlägg 26 januari 2011

the league of extraordinary humans

Av marmalarv - 26 januari 2011 23:20


det är helt konstigt o märkligt etc etc etc. det är som en hemlig klubb, som att man är superhjälte, som att man är rädd, o råpeppad, o nervös o stolt o orolig o ensam o tillsammans o hemlig o offentlig o mysig o obekväm o allt möjligt konstigt på en gång.


mest av allt är det coolt att man får lära sig nåt helt nytt o främmande o intressant. inget tråkigt pluggande, det kommer ingen omöjlig tenta. man får bara lära sig massa nytt om verkligheten. jag kan räkna upp hundra saker som jag verkligen inte hade fattat innan. men bara sånahär grejer tycker jag är helt fascinerande:


Beräknat förlossningsdatum: 2011-02-18
Barnet blev till omkring: 2010-05-28
Du är i vecka: 37
Du är i månad: 9
Antal graviditetsveckor och dagar: 36 veckor 5 dagar
Antal dagar kvar till förlossningen: 23


teknisk mumbojumbo, massor med förkortningar o termer. dessa siffror baseras på millimetermätningar under en ultraljudsundersökning. o på så vis kan man alltså gissa när barnet är tillverkat o när det kommer att komma ut. helt wow. det finns hur mycket info som helst på nätet. forum, vårdupplysning, informationsfilmer o grejs. det är kul att få vara med i den här klubben. det väger upp en del av de besvärligheter som det såklart också är att vara gravid (i alla fall för mig).


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av marmalarv - 17 augusti 2011 08:59

sommaren har passerat. gira har blivit 6 månader, börjat äta lite riktig mat o sova i sitt eget rum. fått sin första förkylning (den har vi allihopa just nu) o blivit ganska tung (för att vara hon).   liten marmalarv i rulle   glad halvårs...

Av marmalarv - 27 maj 2011 23:21


nu har vi bott här i två månader. det märks egentligen inte. vi gör små framsteg då o då. en låda hit eller en gardinstång dit. får massor av hjälp av mina föräldrar som kommer o hugger i med jämna mellanrum. men livet flyter på.   man kör en tv...

Av marmalarv - 9 april 2011 08:19


jaa, flytten blev klar på en helg. precis när stefans grejer var flyttade, ringde de vi lånar släpvagn av o sa att vi kunde ta den direkt nästa dag, alltså söndagen. så blev det. fick rafsa ihop så mycket som möjligt. någon sortering blev det inte in...

Av marmalarv - 18 mars 2011 20:17

idag är det sista dagen att söka mitt jobb. jag hade tänkt fila iväg en ansökan bara för att visa att jag egentligen vill jobba kvar. men jag tror inte jag orkar. har fullt upp med att packa när bonki sover (vilket just denna vecka är nästan aldrig)....

Av marmalarv - 11 mars 2011 10:31

det är svårt att blogga när man har en nyfödd bäbis. så fort hon är vaken har jag händerna fulla, o så snart hon sover hårt nog för att läggas ned, då vill jag också sova, eller städa eller äta eller duscha :) men jag kan meddela att det nu fem ...

jag


marmalarv med apa

mina andra platser

Fråga mig

2 besvarade frågor

julkalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

gammalt bös

sök


Ovido - Quiz & Flashcards