Direktlänk till inlägg 19 februari 2011

...o så kom bonki...

Av marmalarv - 19 februari 2011 13:42

på måndagen lyckades jag inte gå till jobbet. hade sovit dåligt, hade ont. så på tisdagen (den 1/2) gick jag till jobbet o sa att nu tänker jag inte säga att jag ska jobba nåt mer, för jag kan inte lova att jag orkar. packade ihop mina saker, skrev arvodesräkningen för januari, fick veta att jag inte kommer få tillbaka mitt jobb, sa hejdå o gick. köpte mig en sushi för att fira, gick förbi emma (o gurgel) o kollade när de flyttade in här i kvarteret ovanför. det var en fin dag med fint väder. jag var tjock.


på onsdag kväll kom värkarna tillbaka o en del blod. suckade lite över att det mycket väl ändå skulle kunna dröja flera veckor. men värkarna var kvar på torsdag morgon, o jag kollade för skojs skull med värktimer.se o konstaterade att det var ca åtta, tio minuter mellan dem men att de alla var mer eller mindre exakt en minut o tjugo sekunder långa. fascinerande. på eftermiddagen var det betydligt tätare mellan dem, men inte alls regelbundet (enligt vad jag tycker i alla fall). men vi ringde till förlossningen o de tyckte att vi skulle komma in på kontroll. packade motvilligt alla väskor medan stefan fick trycka på värktimer-knappen :)

 

mot slutet gjorde ju värkarna faktiskt jätteont. bror fick komma med bil (extra jobbigt för honom att det var isbark på hela bilen dagen till ära) o jag tänkte att vi kommer ändå bara bli hemskickade, sånt har man ju hört om. jobbigt.


men när vi väl kom in o de kollade läget sa de att jag ska föda barn ikväll. ojdå. fast lite kul också förstås. jag kom ihåg att man skulle be om smärtlindring så jag fick ganska snart en epiduralbedövning. innan den hann jag prova på lustgas, för det gjorde verkligen rövigt ont helt plötsligt. tur som tusan att vi åkte in när vi gjorde!!!! så under kvällen hjälptes jag o stefan åt att äta lite, lyssna på musik o ha ont mm. det var stundvis ganska trevligt ändå. tur man hade laddat datorn med bra musik, o tagit med den trots att vi inte trodde vi skulle bli kvar.


krystvärkarna kom vid elvatiden på kvällen o det gjorde inte lite ont. själva utfödandet var såklart otäckt, men det blev gjort till slut, till 'love of life' på repeat kom bonki ut 23.59 ikväll var det ja...

  sedan fick vi fika o vila lite o vid fyra på natten kom vi upp på bb-avdelningen. det fanns inte plats för stefan att sova över så han gick hem, men jag sov inte heller för bonki var vaken.


sedan låg vi kvar till söndag mitt på dagen, fick hjälp med amning o lite sådant. träffade eva från jobbet, hon hade fått sin pojke med planerat snitt på onsdagen. såg några fler kända ansikten också på avdelningen. märkligt det där. o så det lustigaste med att ha fött barn: man har en helt stor o lös mage som man inte har nån kontroll över alls. den bara far åt alla håll! det gick dock över på några dagar. bäbisen är hur som helst helt fantastiskt söt o eftersom ingen säger åt en vad man ska göra o inte så är det swing-and-a-miss parenting som gäller. märkligt liv. mycket märkligt... :)

  men då har jag alltså berättat historien om bonkis födelse. vad som hänt de två veckorna sedan dess kanske jag orkar berätta senare. pusshej.

 
 
jojo

jojo

19 februari 2011 17:47

AGOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!

http://vonapa.blogspot.com

 
Frida

Frida

24 februari 2011 11:56

Nu har jag äntligen tagit mig hit och läst. Jag blir helt tårögd och får tuppskinn. :-) En minut innan midnatt, då höll personalen sitt löfte alltså. :-) Så mysig bild på er två från BB. Hon är så fin! Mamman med. Så kul att få läsa, tack för att du delar med dig.

Jag och Alma skulle förresten gärna komma och hälsa på er nån dag då ni har tid och ork för det!

Kram /Fila

http://frugredelin.se/dagar

marmalarv

25 februari 2011 11:01

klart ni får göra!! jag skulle tycka det var jättetrevligt om ni hälsade på. går bra vilken dag som helst nästan, efter lunch är bäst. du kan ju smsa o bestämma tid etc.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av marmalarv - 17 augusti 2011 08:59

sommaren har passerat. gira har blivit 6 månader, börjat äta lite riktig mat o sova i sitt eget rum. fått sin första förkylning (den har vi allihopa just nu) o blivit ganska tung (för att vara hon).   liten marmalarv i rulle   glad halvårs...

Av marmalarv - 27 maj 2011 23:21


nu har vi bott här i två månader. det märks egentligen inte. vi gör små framsteg då o då. en låda hit eller en gardinstång dit. får massor av hjälp av mina föräldrar som kommer o hugger i med jämna mellanrum. men livet flyter på.   man kör en tv...

Av marmalarv - 9 april 2011 08:19


jaa, flytten blev klar på en helg. precis när stefans grejer var flyttade, ringde de vi lånar släpvagn av o sa att vi kunde ta den direkt nästa dag, alltså söndagen. så blev det. fick rafsa ihop så mycket som möjligt. någon sortering blev det inte in...

Av marmalarv - 18 mars 2011 20:17

idag är det sista dagen att söka mitt jobb. jag hade tänkt fila iväg en ansökan bara för att visa att jag egentligen vill jobba kvar. men jag tror inte jag orkar. har fullt upp med att packa när bonki sover (vilket just denna vecka är nästan aldrig)....

Av marmalarv - 11 mars 2011 10:31

det är svårt att blogga när man har en nyfödd bäbis. så fort hon är vaken har jag händerna fulla, o så snart hon sover hårt nog för att läggas ned, då vill jag också sova, eller städa eller äta eller duscha :) men jag kan meddela att det nu fem ...

jag


marmalarv med apa

mina andra platser

Fråga mig

2 besvarade frågor

julkalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

gammalt bös

sök


Ovido - Quiz & Flashcards