Direktlänk till inlägg 9 april 2011

blogga?

Av marmalarv - 9 april 2011 08:19

jaa, flytten blev klar på en helg. precis när stefans grejer var flyttade, ringde de vi lånar släpvagn av o sa att vi kunde ta den direkt nästa dag, alltså söndagen. så blev det. fick rafsa ihop så mycket som möjligt. någon sortering blev det inte innan packningen alltså. det blev en del rat kvar som kunde flyttas under veckan efter bara. o så städningen, som då gjordes helgen efter. så nu har vi faktiskt bott här i tre veckor!!!


det är förstås inte så lätt att packa upp heller. man vet inte var möbler ska stå, vilka saker man behöver o inte. bäbi tar mycket tid o ork fortfarande, o det är sällan båda föräldrarna har händerna lediga för att göra nåt som kräver samarbete. men jag trivs i alla fall. tycker det är mysigt att gå upp. det är samma hårda soffa men allt runtomkring är bättre liksom. o så köpte vi en ny tv.... :) kontant förstås. dum är jag, men inte såå dum.


gira blev två månader förra helgen. mina föräldrar kom med tårta o fika. två av stefans kompisar kom förbi o inspekterade babyn också. hon är så söt nu o flinar mot folk hela tiden. o man börjar skratta tillbaka för det är så himla gulligt o det gillar hon såklart.


jag har varit o träffat bm på familjecentralen här, o kollat in öppna förskolan. o så var vi på stan o åt ronjas-buffé med magnus som tack för flytthjälpen (bjöd honom alltså), o sedan till sandro o tog bb-bild till tidningarna. buffén gick bra, men fotograferingen var inget för gira. det var dock ingrid som fotograferade (min gamla chef alltså), o hon nappade bäbin o skumpade runt med henne i försök att få henne glad. till slut blev det såhär:


  foto: SANDRO

tillräckligt gulligt, får man säga :)


men sedan blev jag sjuk!! helt jättemagsjuk hela natten till torsdag, o inte pigg alls förrän typ på fredagen. men i alla fall blev ingen annan i familjen sjuk, så stefan fick hoppa in o mata bäbi med infryst mjölk o underhålla henne när jag inte orkade. gira var däremot väldigt snäll under sjukdomen o sov 18.00-00.00 ; 01.00-06.30 två nätter i rad! mycket skönt för föräldrarna.


well, nu ska jag fortsätta med min frukost bestående av naturell yoghurt, blåbärssoppa o lite gammal cocacola, samt ta upp o amma babyn. ni andra får ha en fortsatt trevlig helg. jag kommer förmodligen blogga ungefär lika ofta i fortsättningen....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av marmalarv - 17 augusti 2011 08:59

sommaren har passerat. gira har blivit 6 månader, börjat äta lite riktig mat o sova i sitt eget rum. fått sin första förkylning (den har vi allihopa just nu) o blivit ganska tung (för att vara hon).   liten marmalarv i rulle   glad halvårs...

Av marmalarv - 27 maj 2011 23:21


nu har vi bott här i två månader. det märks egentligen inte. vi gör små framsteg då o då. en låda hit eller en gardinstång dit. får massor av hjälp av mina föräldrar som kommer o hugger i med jämna mellanrum. men livet flyter på.   man kör en tv...

Av marmalarv - 18 mars 2011 20:17

idag är det sista dagen att söka mitt jobb. jag hade tänkt fila iväg en ansökan bara för att visa att jag egentligen vill jobba kvar. men jag tror inte jag orkar. har fullt upp med att packa när bonki sover (vilket just denna vecka är nästan aldrig)....

Av marmalarv - 11 mars 2011 10:31

det är svårt att blogga när man har en nyfödd bäbis. så fort hon är vaken har jag händerna fulla, o så snart hon sover hårt nog för att läggas ned, då vill jag också sova, eller städa eller äta eller duscha :) men jag kan meddela att det nu fem ...

Av marmalarv - 19 februari 2011 13:42

på måndagen lyckades jag inte gå till jobbet. hade sovit dåligt, hade ont. så på tisdagen (den 1/2) gick jag till jobbet o sa att nu tänker jag inte säga att jag ska jobba nåt mer, för jag kan inte lova att jag orkar. packade ihop mina saker, skrev a...

jag


marmalarv med apa

mina andra platser

Fråga mig

2 besvarade frågor

julkalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

gammalt bös

sök


Ovido - Quiz & Flashcards