Alla inlägg under maj 2011

Av marmalarv - 27 maj 2011 23:21

nu har vi bott här i två månader. det märks egentligen inte. vi gör små framsteg då o då. en låda hit eller en gardinstång dit. får massor av hjälp av mina föräldrar som kommer o hugger i med jämna mellanrum. men livet flyter på.


man kör en tvättmaskin. man kan hänga på tork på balkongen för det är nästan aldrig nån som röker där. man kör en diskmaskin. man promenerar till willys o handlar lite nödvändigheter. det ryms ett blöjpaket, två läsk, en mjölk o en yoghurt i korgen under vagnen.


jag har varit sjuk o uppsökt vården för sjuhundra kronor på en månad. tror inte det hjälpt tyvärr. sist fick jag medicin mot magsår. märker ingen skillnad.


men allt går lite bättre just nu. nu spelar vi tv-spel om dagarna. o träden har blivit gröna. det regnar en del men det är ju fint också. nästa vecka ska vi nog åka upp till giras farföräldrar i norrbotten. hon fyller fyra månader, o de har knappt träffat henne alls!


allt fler lådor packas upp eller bort, o barnrummet börjar breda ut sig mer o mer. en gammal gästsäng med förvaringslådor passar bra till att ligga o leka på.


(det gamla fina skåpet i bakgrunden fick jag för länge sedan för att det är djävulen att bära i flyttar, barbapappan är en present från mina föräldrars grannar, den runda kossan köpte jag o stefan när vi gick på stan efter att ha druckit vin en gång, tigern har jag hittat på loppis för länge sedan, överkastet är vintage som mina föräldrar hade på sjuttiotalet, babyfilten också, giras kläder är nya, förutom sockarna som är ärvda av tremänningen jennifer, babybilstolen har vi fått av erik o lii, men zebradekoren är från rusta (1kr/zebra), i fönstret hänger marionettdockor som jag köpt i prag, på golvet står den nya dammsugaren vi fick i julklapp, o kartongerna till höger i bilden kommer från helvetet) 

jag


marmalarv med apa

mina andra platser

Fråga mig

2 besvarade frågor

julkalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

gammalt bös

sök


Ovido - Quiz & Flashcards