Alla inlägg den 8 februari 2010

Av marmalarv - 8 februari 2010 23:40

nu är jag trött på att höra depeche modes 'clean' i bruset i mitt huvud. den har varit på i en timme eller så. det låter inte så troligt att mitt tonårsjag skulle ha flyttat in i lägenheten under, så jag tar för givet att det är en hörselvilla (eller vad det nu heter). precis som när vi sov i häktet i ludvika o jag somnade till HELA the cures disintegration-skiva som jag tyckte mig höra från nånstans långt bort. men nu är det alltså CLEAN. o den känns som ett anklagande spöke i nån roman, som terroriserar huvudpersonen fast egentligen är en manifestation av personens eget samvete. bara det att JAG HAR JU INTE GJORT NÅT! måste jag skrika ut i tystnaden eller ska jag helt enkelt köra igång låten? jag kör.

Av marmalarv - 8 februari 2010 17:53

NU! är jag först i kö på den lägenheten jag helst ville ha. det borde betyda att jag får den, har aldrig underkänts som hyresgäst tidigare så. var precis o kollade på den andra. den var sääääääämst. badkaret var borttaget o ersatt med handikappdusch. jo säkert man vill bo så. det lustiga var att det var en person före mig på båda lägenheterna tidigare idag, så viss risk finns att det var en o samma person. att den tackade ja till den sunkiga mongislägenheten o därmed gav mig den lyxiga topplägenheten :)


i övrigt är det mest friskt vågat, hälften vunnet som gäller i hela livet. jag bara kör. känns som att jag kan det här nu. jag tvingades ju ge upp min bitterhet för några år sedan, lärde mig leva med tanken på att det kanske aldrig nånsin blir riktigt skönt att leva. så kanske orkar jag ha det så nu också.


roar mig med tvspel. lärt mig spela LOTRO, fast jag har bara kört solo. tror min trial-period är över nu så jag får väl börja betala för skiten. rätt skönt ändå att ha nåt som avleder tankarna. kan vara värt en hundring.


nu: vänta på godkännande, kontakta hyresgästen om inflyttningsdatum samt skriva på kontrakt o börja planera flytt. it's a wonderful, wonderful life.

jag


marmalarv med apa

mina andra platser

Fråga mig

2 besvarade frågor

julkalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

gammalt bös

sök


Ovido - Quiz & Flashcards