Alla inlägg under december 2010

Av marmalarv - 19 december 2010 13:38

det är nu två månader kvar tills det datum som experterna förutspått bäbisens ankomst till. jag är mest intresserad av hur väl det egentligen kommer att stämma. jag har ju ingen aning alls om när den är tillverkad, så det går helt o hållet på mätningen som gjordes i vecka 21, vilket egentligen är lite för sent att mäta för att säga nåt säkert. ALLA andra ska också ha i mitten på februari, så jag tycker det är lite suspekt. kanske bara ett standardsvar som de ger till alla.


har börjat vakna kl fem igen, precis som i somras. ofta är det lika bra att gå upp då. ligga kvar gör ingen glad. en morgon totade jag ihop två blocketannonser o lade upp dem. redan när jag stod o väntade på bussen ringde tio pers o ville köpa laptopen (jag hade satt 500 spänn på den, fast jag ju köpte den för 1500 alldeles nyss, har inte hjärta att sälja trasiga saker dyrt). ja, den blev såld i alla fall. likaså den analoga systemkameran (250 kr) och guitar hero world touret (600, fast det visade sig att en gitarr var obrukbar o kommer återlämnas mot en hundring).


fick julklappar på jobbet också, en lite mer användbar designgrej. men jag fick även veta att jag gärna får komma o jobba timmar efter nyår, trots att min anställning gått ut. hoppas då att jag klarar att göra det. vore bra både för pengarna o för att nån gång kanske komma upp i arbetsvillkor o få akassa. åt fint julbord på sävargården i fredags o sedan har jag semester. fast fan, jag måste till jobbet o lämna in timrapporten för det glömde jag/hann inte.


fått erbjudande om en trea på mariehem. varit o kollat på den. gammalt o sunkigt, litet, avsides. men det kanske får duga. inte bestämt mig än. i så fall blir det flytt första april.

  

det snöar nåt enormt idag. det är ju fint så länge man är inne. jag har jättesvårt att gå utomhus alls nu. framfogen på bäckenet lossnade för typ en vecka sedan o det gör betydligt mycket ondare än det gjorde innan. svårt att ligga på sidan, svårt att lyfta benen från marken. decimeterdjup snö är alltså ingen hit att gå i.


men jag gick till stefan igår för han hade lyckats skrapa ihop några polare till en 'sista natt med gänget' (för det här året i alla fall...). det var rätt trevligt att se lite folk. de var förstås inte jättefulla eftersom jag bara var där mellan sju o tio. fast det var lite tråkigt när folk gick ut o rökte. jag är numera nikotinfri. det var inte så svårt att sluta som jag hade föreställt mig, men vissa situationer blir det lite frustrerande i.


nu ska jag ut o sälja en möbel.

Av marmalarv - 10 december 2010 19:48

de rafflande nyheterna sedan senast:

-blivit mer o mer sugen på västra ersboda efter ännu en lägenhetstitt där, men nej, ingen tur i kön.

-avtackningspresent på jobbet (en lila boll av glas...), med uttag av semesterdagar o flextid kommer jag att sluta lagom till julbordet 11.30 den 17e december.

-nya datorn fungerar bra verkar det som, installerat lite spel som kan komma till nytta under den långa julresan i norrbotten här framöver.

-stressigt på jobbet eftersom jag inte kommer hinna klart de saker jag är anställd för att göra. inte mitt fel (helt o hållet i alla fall).

-stor mage med stor bäbis i. den roar allt som oftast genom att bonka på vänster sida om min navel. den gör ont också när den övar vinframställning på min urinblåsa. när jag står upp känns det som hela paketet ska ramla ned genom bäckenet.

-slutat försöka gå på pilates. en dag lade magmusklerna helt enkelt ned o slutade fungera. knappt synbara försök till situps gör ingen glad.

-blev uppringd av lerstenen som erbjuder mig att åka o kolla på en pytteliten fyra på tomtebo. problemet är ju att tomtebo har precis ingen service, inte ens en matbutik. frågan är hur desperat man är efter att flytta egentligen.

-blev rickrollad på bussen hem från jobbet :)

-kaninen vägrar äta sitt hö. vissa dagar vill han inte ens ha morot eller macka, får se hur länge han klarar sig.

-försöker göra mig av med onödiga, opraktiska o överflödiga möbler. önskar att någon ville låna min soffgrupp i några år, eller köpa den. men ingen verkar intresserad så det blir väl att lägga upp på blocket om man inte vill förstöra den på en möglig vind.

 

-letar även efter fodervärd till den lilla kaninen. man behöver inte anstränga sig mycket för att sköta honom bättre än jag gör. kan ju inte böja mig ned, o därmed inte städa buren eller lyfta upp ninen. behöver definitivt nån som tar hand om honom över julresan, men även i fortsättningen om det inte ska behöva bli blocket där med.

 

-bjöd på fika idag på jobbet. det var min tur alltså. det gick bra. vem gillar inte fika liksom.

-är törstig o vill ha mjölk, men orkar inte gå till affären.

-har en full soppåse i köket, men orkar inte gå till soprummet.

-har massor med städning att ta tag i, men är helt enkelt för lat.

-saknar stefan, men han lär dyka upp förr eller senare.

jag


marmalarv med apa

mina andra platser

Fråga mig

2 besvarade frågor

julkalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

gammalt bös

sök


Ovido - Quiz & Flashcards