Direktlänk till inlägg 19 december 2010

TVÅ MÅNADER KVAR

Av marmalarv - 19 december 2010 13:38

det är nu två månader kvar tills det datum som experterna förutspått bäbisens ankomst till. jag är mest intresserad av hur väl det egentligen kommer att stämma. jag har ju ingen aning alls om när den är tillverkad, så det går helt o hållet på mätningen som gjordes i vecka 21, vilket egentligen är lite för sent att mäta för att säga nåt säkert. ALLA andra ska också ha i mitten på februari, så jag tycker det är lite suspekt. kanske bara ett standardsvar som de ger till alla.


har börjat vakna kl fem igen, precis som i somras. ofta är det lika bra att gå upp då. ligga kvar gör ingen glad. en morgon totade jag ihop två blocketannonser o lade upp dem. redan när jag stod o väntade på bussen ringde tio pers o ville köpa laptopen (jag hade satt 500 spänn på den, fast jag ju köpte den för 1500 alldeles nyss, har inte hjärta att sälja trasiga saker dyrt). ja, den blev såld i alla fall. likaså den analoga systemkameran (250 kr) och guitar hero world touret (600, fast det visade sig att en gitarr var obrukbar o kommer återlämnas mot en hundring).


fick julklappar på jobbet också, en lite mer användbar designgrej. men jag fick även veta att jag gärna får komma o jobba timmar efter nyår, trots att min anställning gått ut. hoppas då att jag klarar att göra det. vore bra både för pengarna o för att nån gång kanske komma upp i arbetsvillkor o få akassa. åt fint julbord på sävargården i fredags o sedan har jag semester. fast fan, jag måste till jobbet o lämna in timrapporten för det glömde jag/hann inte.


fått erbjudande om en trea på mariehem. varit o kollat på den. gammalt o sunkigt, litet, avsides. men det kanske får duga. inte bestämt mig än. i så fall blir det flytt första april.

  

det snöar nåt enormt idag. det är ju fint så länge man är inne. jag har jättesvårt att gå utomhus alls nu. framfogen på bäckenet lossnade för typ en vecka sedan o det gör betydligt mycket ondare än det gjorde innan. svårt att ligga på sidan, svårt att lyfta benen från marken. decimeterdjup snö är alltså ingen hit att gå i.


men jag gick till stefan igår för han hade lyckats skrapa ihop några polare till en 'sista natt med gänget' (för det här året i alla fall...). det var rätt trevligt att se lite folk. de var förstås inte jättefulla eftersom jag bara var där mellan sju o tio. fast det var lite tråkigt när folk gick ut o rökte. jag är numera nikotinfri. det var inte så svårt att sluta som jag hade föreställt mig, men vissa situationer blir det lite frustrerande i.


nu ska jag ut o sälja en möbel.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av marmalarv - 17 augusti 2011 08:59

sommaren har passerat. gira har blivit 6 månader, börjat äta lite riktig mat o sova i sitt eget rum. fått sin första förkylning (den har vi allihopa just nu) o blivit ganska tung (för att vara hon).   liten marmalarv i rulle   glad halvårs...

Av marmalarv - 27 maj 2011 23:21


nu har vi bott här i två månader. det märks egentligen inte. vi gör små framsteg då o då. en låda hit eller en gardinstång dit. får massor av hjälp av mina föräldrar som kommer o hugger i med jämna mellanrum. men livet flyter på.   man kör en tv...

Av marmalarv - 9 april 2011 08:19


jaa, flytten blev klar på en helg. precis när stefans grejer var flyttade, ringde de vi lånar släpvagn av o sa att vi kunde ta den direkt nästa dag, alltså söndagen. så blev det. fick rafsa ihop så mycket som möjligt. någon sortering blev det inte in...

Av marmalarv - 18 mars 2011 20:17

idag är det sista dagen att söka mitt jobb. jag hade tänkt fila iväg en ansökan bara för att visa att jag egentligen vill jobba kvar. men jag tror inte jag orkar. har fullt upp med att packa när bonki sover (vilket just denna vecka är nästan aldrig)....

Av marmalarv - 11 mars 2011 10:31

det är svårt att blogga när man har en nyfödd bäbis. så fort hon är vaken har jag händerna fulla, o så snart hon sover hårt nog för att läggas ned, då vill jag också sova, eller städa eller äta eller duscha :) men jag kan meddela att det nu fem ...

jag


marmalarv med apa

mina andra platser

Fråga mig

2 besvarade frågor

julkalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

gammalt bös

sök


Ovido - Quiz & Flashcards