Direktlänk till inlägg 10 december 2010

lägenheter o blocketannonser

Av marmalarv - 10 december 2010 19:48

de rafflande nyheterna sedan senast:

-blivit mer o mer sugen på västra ersboda efter ännu en lägenhetstitt där, men nej, ingen tur i kön.

-avtackningspresent på jobbet (en lila boll av glas...), med uttag av semesterdagar o flextid kommer jag att sluta lagom till julbordet 11.30 den 17e december.

-nya datorn fungerar bra verkar det som, installerat lite spel som kan komma till nytta under den långa julresan i norrbotten här framöver.

-stressigt på jobbet eftersom jag inte kommer hinna klart de saker jag är anställd för att göra. inte mitt fel (helt o hållet i alla fall).

-stor mage med stor bäbis i. den roar allt som oftast genom att bonka på vänster sida om min navel. den gör ont också när den övar vinframställning på min urinblåsa. när jag står upp känns det som hela paketet ska ramla ned genom bäckenet.

-slutat försöka gå på pilates. en dag lade magmusklerna helt enkelt ned o slutade fungera. knappt synbara försök till situps gör ingen glad.

-blev uppringd av lerstenen som erbjuder mig att åka o kolla på en pytteliten fyra på tomtebo. problemet är ju att tomtebo har precis ingen service, inte ens en matbutik. frågan är hur desperat man är efter att flytta egentligen.

-blev rickrollad på bussen hem från jobbet :)

-kaninen vägrar äta sitt hö. vissa dagar vill han inte ens ha morot eller macka, får se hur länge han klarar sig.

-försöker göra mig av med onödiga, opraktiska o överflödiga möbler. önskar att någon ville låna min soffgrupp i några år, eller köpa den. men ingen verkar intresserad så det blir väl att lägga upp på blocket om man inte vill förstöra den på en möglig vind.

 

-letar även efter fodervärd till den lilla kaninen. man behöver inte anstränga sig mycket för att sköta honom bättre än jag gör. kan ju inte böja mig ned, o därmed inte städa buren eller lyfta upp ninen. behöver definitivt nån som tar hand om honom över julresan, men även i fortsättningen om det inte ska behöva bli blocket där med.

 

-bjöd på fika idag på jobbet. det var min tur alltså. det gick bra. vem gillar inte fika liksom.

-är törstig o vill ha mjölk, men orkar inte gå till affären.

-har en full soppåse i köket, men orkar inte gå till soprummet.

-har massor med städning att ta tag i, men är helt enkelt för lat.

-saknar stefan, men han lär dyka upp förr eller senare.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av marmalarv - 17 augusti 2011 08:59

sommaren har passerat. gira har blivit 6 månader, börjat äta lite riktig mat o sova i sitt eget rum. fått sin första förkylning (den har vi allihopa just nu) o blivit ganska tung (för att vara hon).   liten marmalarv i rulle   glad halvårs...

Av marmalarv - 27 maj 2011 23:21


nu har vi bott här i två månader. det märks egentligen inte. vi gör små framsteg då o då. en låda hit eller en gardinstång dit. får massor av hjälp av mina föräldrar som kommer o hugger i med jämna mellanrum. men livet flyter på.   man kör en tv...

Av marmalarv - 9 april 2011 08:19


jaa, flytten blev klar på en helg. precis när stefans grejer var flyttade, ringde de vi lånar släpvagn av o sa att vi kunde ta den direkt nästa dag, alltså söndagen. så blev det. fick rafsa ihop så mycket som möjligt. någon sortering blev det inte in...

Av marmalarv - 18 mars 2011 20:17

idag är det sista dagen att söka mitt jobb. jag hade tänkt fila iväg en ansökan bara för att visa att jag egentligen vill jobba kvar. men jag tror inte jag orkar. har fullt upp med att packa när bonki sover (vilket just denna vecka är nästan aldrig)....

Av marmalarv - 11 mars 2011 10:31

det är svårt att blogga när man har en nyfödd bäbis. så fort hon är vaken har jag händerna fulla, o så snart hon sover hårt nog för att läggas ned, då vill jag också sova, eller städa eller äta eller duscha :) men jag kan meddela att det nu fem ...

jag


marmalarv med apa

mina andra platser

Fråga mig

2 besvarade frågor

julkalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

gammalt bös

sök


Ovido - Quiz & Flashcards