Alla inlägg den 16 juni 2010

Av marmalarv - 16 juni 2010 09:19

efter morgonens panikkänslor lade jag mig o vilade lite innan pappersarbetet. gick upp igen kl tolv o kände mig som en ost med lök. DÅ ringde de från universitetet o undrade om jag kunde komma på intervju för jobbet jag sökt. det blev uppenbart att jag inte skulle hinna med både det o arbetsförmedlingen, så jag försökte raskt avboka af, strunta i pappersarbetet, laga riktig mat, tvätta håret samt hitta kläder att ha på mig. kom iväg i tid o gick på intervjun, som var mycket trevlig. man kan ju alltid hoppas på att få ett sådant jobb :) o efter det fikade jag lite med tamara. eftermiddagen blev alltså mycket bättre än förmiddagen.


hemma på kvällen fick jag hjälp av malin med några uppdrag i lotro. det är ju ingen konst för henne eftersom hon är typ fyra gånger tuffare än jag där, o slaktar monster så det står härliga till. o när jag hade spelat så länge att jag var alldeles skrynklig i axlarna satte jag mig o fyllde i min soc-ansökan.


sedan sov jag. dåligt. vaknade av att solen gick upp o speglades via vardagsrumsväggen in genom sovrumsdörren, som opa öppnat under natten. klockan var lite över fyra.... o jag hade feber o frös o svettades. lyckades ändå somna om. drömde otäckt om au-pairjobb, vaknade igen kvart i sju. släpade mig upp o tog mig ned på stan till kiropraktorn halv nio. hann förbi soc också med papperen innan det började kosta att parkera. effektiv morgon.


då är ju allt klart då eller? nä... ringa csn, facket, sjukgymnaster o nåt mer, vad det nu var. fylla i mer papper. vara stel i ryggen o nacken. men kanske vila lite först, när man nu sovit så dåligt.


jag


marmalarv med apa

mina andra platser

Fråga mig

2 besvarade frågor

julkalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

gammalt bös

sök


Ovido - Quiz & Flashcards