Direktlänk till inlägg 5 februari 2010

internet

Av marmalarv - 5 februari 2010 09:55

jag måste numera stänga av datorn varje kväll för att kunna sova, eftersom den står i samma rum som min säng, o låter rätt mycket vilket jag upplever som störande. möjligheten att springa upp o kolla internet när man inte kan sova är också ett störningsmoment. MEN det betyder att jag måste starta datorn varje morgon. o med det nya grafikkortet KAN den visst inte fatta automatiskt att jag inte vill ha pensionärsupplösning. o ibland går det inte ens att ändra till något normalt. det händer att jag ger upp. just nu är allt JÄTTESTORT, en vanlig hemsida ryms inte i bild. bokstäverna är närmare en centimeter höga. fint. data.


internet är inte spännande. jag tröttnar så fort. bloggar, communities, uppdateringar, kommentarer. kolla lägenheter, fylla i blanketter. allt är som drygt. tror internet ändå är bäst till IM o sånt. privat kontakt med folk man väljer själv. testar just nu LOTRO, ett onlinespel. det kan nog vara ett trevligt tidsfördriv, PS2-LOTR som jag spelade tog ju slut hemskt fort. ok, en annan bra grej med internet är tillgång till filmer o tvserier. men jag orkar bara inte KOLLA INTERNET hela tiden, det är så förbannat tråkigt. ja, jag har kokat ägg o gjort mackor med det. du är inte intresserad, jag är inte intresserad av att du har tandvärk. typ.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av marmalarv - 17 augusti 2011 08:59

sommaren har passerat. gira har blivit 6 månader, börjat äta lite riktig mat o sova i sitt eget rum. fått sin första förkylning (den har vi allihopa just nu) o blivit ganska tung (för att vara hon).   liten marmalarv i rulle   glad halvårs...

Av marmalarv - 27 maj 2011 23:21


nu har vi bott här i två månader. det märks egentligen inte. vi gör små framsteg då o då. en låda hit eller en gardinstång dit. får massor av hjälp av mina föräldrar som kommer o hugger i med jämna mellanrum. men livet flyter på.   man kör en tv...

Av marmalarv - 9 april 2011 08:19


jaa, flytten blev klar på en helg. precis när stefans grejer var flyttade, ringde de vi lånar släpvagn av o sa att vi kunde ta den direkt nästa dag, alltså söndagen. så blev det. fick rafsa ihop så mycket som möjligt. någon sortering blev det inte in...

Av marmalarv - 18 mars 2011 20:17

idag är det sista dagen att söka mitt jobb. jag hade tänkt fila iväg en ansökan bara för att visa att jag egentligen vill jobba kvar. men jag tror inte jag orkar. har fullt upp med att packa när bonki sover (vilket just denna vecka är nästan aldrig)....

Av marmalarv - 11 mars 2011 10:31

det är svårt att blogga när man har en nyfödd bäbis. så fort hon är vaken har jag händerna fulla, o så snart hon sover hårt nog för att läggas ned, då vill jag också sova, eller städa eller äta eller duscha :) men jag kan meddela att det nu fem ...

jag


marmalarv med apa

mina andra platser

Fråga mig

2 besvarade frågor

julkalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

gammalt bös

sök


Ovido - Quiz & Flashcards