Direktlänk till inlägg 18 februari 2010

den där jävla tjejen

Av marmalarv - 18 februari 2010 09:18

ja! vi har faktiskt haft det jättetrevligt sedan stefan kom hem. på det stora hela har vi bråkat klart (hårt o länge ja), o kan därmed umgås som hyfsat normala människor. lady gaga-festen var en topphit. vardagen flyter på utan större besvär. det är faktiskt helskönt. ok, vi har inga pengar någon av oss o det är väl inte helt kul. hungriga gnälliga människor gör ju ingen glad. men med något sånär vettiga prioriteringar kommer vi oss vidare i livet, ser det ut som.


ja. vi umgås alltså en hel del. det är svårt att göra annat när man bor i samma lägenhet o har ungefär samma dygnsrytm. det är nog därför jag inte skrivit något på ett tag o jag har inte heller velat, kunnat eller behövt sitta bort en massa tid med LOTRO. det betyder förstås inte att vi är tillsammans igen, det borde vem som helst förstå. ändå tycker stefans tjej att hon har rätt att kalla mig för 'den där jävla tjejen' om han umgås för mycket med mig eller inte hatar mig o skriker åt mig. alltså, ÅH, ja för jag har ju verkligen gjort något för att sabba hennes liv... jag BLIR så trött på tjejer.


jag har funderat på det där som jag o kristina diskuterade för massor med år sedan. att man kanske helt enkelt inte är flickvänsmaterial. alternativet (jag väljer nu att kalla det LIGG-material av hänsyn till känsliga själar) är ju INTE så värst roligt. jag vet inte vad jag ska göra för att bli flickvänsmaterial för någon. ja, jag vet att jag är störd, kan ställa till det för mig själv o i vissa fall andra med min störda personlighet. men jag försöker ju även göra vettiga fina saker, planera o fixa allt ordentligt, ställa upp med vad jag kan för att underlätta vardagen osv i ett förhållande. jag tror tillomed att jag skulle kunna bli en bra mamma om den dagen skulle komma. jag vet inte vad mer man behöver vara för att uppgradera sig från liggmaterial till flickvänsmaterial. det kan väl ändå inte vara att göra sig själv tråkigare? en flickvän ska ju vara snygg, tyst o behaglig. men är en sån tjej verkligen nånting att ha? jag skulle inte tycka det. nä, skål för personlighet OCH ansvarstagande, sedan får man väl göra sitt bästa för att vara så snygg som möjligt också, men jag orkar inte ha det som huvudsakligt mål i mitt liv...


jag är INTE den där jävla tjejen, jag kanske önskar att jag var det, men det är jag inte :)

 
 
Ingen bild

Sara

18 februari 2010 10:37

Jag tror inte problemet är att du inte är flickvänsmaterial, utan att du dras till män som egentligen inte är pojkvänsmaterial. Man kan vara hur bra som helst, men om de inte är kapabla att ha en vuxen relation är det kört ändå. Ask me how I know, liksom.

 
Ingen bild

Sofia

18 februari 2010 12:10

Sluta foka på vad du måste "bli" för att vara flickvänsmaterial. Du ÄR flickvänsmaterial, sen att du haft otur och träffat douche bags till killar som tutat i dig nåt annat är inte ditt fel! Du tappar ju din egen personlighet om du bara försöker vara den perfekta flickvännen, och vi gillar ju den riktiga dig! Man måste ju som unna sig att vara operfekt ibland, annars blir man knäpp.

 
marma

marma

19 februari 2010 09:10

jaa, jag veeet! det var ju bara en fundering kring det där som så många verkar tycka eller tänka. jag har inga intentioner att vara perfekt. tycker bara det är synd att folk har så märkliga krav. romantiker finns överallt, vi själva har ju uppenbarligen också en del kriterier som vi bedömer pojkvänsmaterial utifrån. problemet är kanske att jag inte på något sätt är ute efter liggmaterial, vilket gör att jag själv tycker det är sugigt att så ofta hamna i den kategorin. herrar gifter sig med brunetter, medan blondinerna blir ensamma mammor på socialbidrag (men kanske har roligt fram tills dess).

http://marmalarv.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av marmalarv - 17 augusti 2011 08:59

sommaren har passerat. gira har blivit 6 månader, börjat äta lite riktig mat o sova i sitt eget rum. fått sin första förkylning (den har vi allihopa just nu) o blivit ganska tung (för att vara hon).   liten marmalarv i rulle   glad halvårs...

Av marmalarv - 27 maj 2011 23:21


nu har vi bott här i två månader. det märks egentligen inte. vi gör små framsteg då o då. en låda hit eller en gardinstång dit. får massor av hjälp av mina föräldrar som kommer o hugger i med jämna mellanrum. men livet flyter på.   man kör en tv...

Av marmalarv - 9 april 2011 08:19


jaa, flytten blev klar på en helg. precis när stefans grejer var flyttade, ringde de vi lånar släpvagn av o sa att vi kunde ta den direkt nästa dag, alltså söndagen. så blev det. fick rafsa ihop så mycket som möjligt. någon sortering blev det inte in...

Av marmalarv - 18 mars 2011 20:17

idag är det sista dagen att söka mitt jobb. jag hade tänkt fila iväg en ansökan bara för att visa att jag egentligen vill jobba kvar. men jag tror inte jag orkar. har fullt upp med att packa när bonki sover (vilket just denna vecka är nästan aldrig)....

Av marmalarv - 11 mars 2011 10:31

det är svårt att blogga när man har en nyfödd bäbis. så fort hon är vaken har jag händerna fulla, o så snart hon sover hårt nog för att läggas ned, då vill jag också sova, eller städa eller äta eller duscha :) men jag kan meddela att det nu fem ...

jag


marmalarv med apa

mina andra platser

Fråga mig

2 besvarade frågor

julkalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

gammalt bös

sök


Ovido - Quiz & Flashcards