Alla inlägg under februari 2010

Av marmalarv - 5 februari 2010 09:55

jag måste numera stänga av datorn varje kväll för att kunna sova, eftersom den står i samma rum som min säng, o låter rätt mycket vilket jag upplever som störande. möjligheten att springa upp o kolla internet när man inte kan sova är också ett störningsmoment. MEN det betyder att jag måste starta datorn varje morgon. o med det nya grafikkortet KAN den visst inte fatta automatiskt att jag inte vill ha pensionärsupplösning. o ibland går det inte ens att ändra till något normalt. det händer att jag ger upp. just nu är allt JÄTTESTORT, en vanlig hemsida ryms inte i bild. bokstäverna är närmare en centimeter höga. fint. data.


internet är inte spännande. jag tröttnar så fort. bloggar, communities, uppdateringar, kommentarer. kolla lägenheter, fylla i blanketter. allt är som drygt. tror internet ändå är bäst till IM o sånt. privat kontakt med folk man väljer själv. testar just nu LOTRO, ett onlinespel. det kan nog vara ett trevligt tidsfördriv, PS2-LOTR som jag spelade tog ju slut hemskt fort. ok, en annan bra grej med internet är tillgång till filmer o tvserier. men jag orkar bara inte KOLLA INTERNET hela tiden, det är så förbannat tråkigt. ja, jag har kokat ägg o gjort mackor med det. du är inte intresserad, jag är inte intresserad av att du har tandvärk. typ.

Av marmalarv - 3 februari 2010 09:35

dagens lotteri utföll väl, då jag fick köplats på två lägenheter. de är båda likadana, lika stora. den ena är närmare centrum (av ålidhem) o är två trappor upp. den andra är mot kolbäcksvägen o bottenplan. den närmare centrum är trehundra kronor dyrare per månad, men man slipper ju gå så långt o man slipper ha balkongen o sovrummet nere på gården där alla går förbi. ska förstås försöka få titta på båda lägenheterna innan jag bestämmer mig. men eftersom det brukar vara svårt så får det troligen bli lotteri igen o bara se ifall jag får någon av dem. ska inte tacka ja förrän måndag i alla fall. sedan blir det i så fall inte flytt förrän första maj. JÄTTELÄNGE!

jag


marmalarv med apa

mina andra platser

Fråga mig

2 besvarade frågor

julkalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

gammalt bös

sök


Ovido - Quiz & Flashcards