Direktlänk till inlägg 29 april 2010

veckad

Av marmalarv - 29 april 2010 23:17

jaha, då har man bott här i typ en vecka. känns inte som att jag har haft en ledig stund på hela tiden. o ändå har jag inte lyckats åstadkomma ett skit av flyttstädningen. efter flytten var det ju liksom fortfarande saker kvar där, som jag har försökt packa ihop under veckan o ta med mig hit. men.. det är inte klart än. har jobbat som ett djur med att packa upp också. försöka få allt i nån vettig ordning o så. allt ska rymmas. var o köpte fler plastbackar idag, det kommer att behövas. insåg att cdskivor inte ryms i sekretärens lådor (vilket jag får en vag känsla av att jag testat förut med samma resultat). men om man plockar bort några kan man luta dem åt sidan o då får de plats.... kläder. en stor osorterad massa är vad som har blivit av allt. eller rättare sagt tre stora högar, en i varje garderob. orka sortera, eller ens förstå hur man gör.


haft en massa spännande möten med försäkringskassan o arbetsförmedlingen också att roa mig med. samt bokat möte med soc. inte funderat nåt mer på skolarbete. bara precis idag packat upp skolpapper o låneböcker. hittade just deklarationen också som jag vet att jag inte orkat sätta mig o kolla igenom, men borde göra innan veckan är slut. eller ska man strunta i att göra den? spelar det nån roll? är det nån som vet? jag orkar inte veta.


är så totalt slut varje kväll så att det nästan inte går att förstå. för det är ju inte ett jobb jag går till varje dag. ingen heltid, inga tider att passa alls (förutom de spännande mötena samt att den gamla lägenheten ska vara färdigstädad på måndag). men jag vaknar vid sextiden varje morgon o har svårt att ligga kvar eftersom jag har så ont i höften. o på kvällen när jag tänker att nu orkar jag inte packa upp o skruva upp o springa upp o ned nåt mer, då kan jag inte ens sätta mig vid datorn eller framför tvn för att ta det lugnt. för då gör det SKIT-ONT!!!!!


vad det nu är som är snett/inflammerat i höften så blir det i alla fall aldrig bättre. det har varit i veckor nu. men det känns bara dumt att ringa o boka tid hos kiropraktorn när man vet att man kanske får komma dit först om en månad. vill ju bara att det ska gå över. tur i alla fall att jag inte behöver tänka på det så mycket så länge jag står upp o gör saker. synd bara att man inte kan få vila när man är trött.


nåt LOTRO blir det alltså heller inte. funderar på att lägga ned spelet, om jag ändå inte kan sitta vid datorn. synd, för det var rätt kul. men men. ligga o stirra i taket kan ju bli vad man gör det till. nästan som en bal på slottet.


nu ska jag lägga mig. för ont för att sitta, o för trött för att stå upp längre. imorgon ska jag städa upp här så att jag kan släppa in folk på kvällen.

 
 
Ingen bild

Sara

30 april 2010 07:18

Ja, man måste deklarera, men det är så enkelt att man blir misstänksam. Jag kan visa dig i kväll.

 
marma

marma

30 april 2010 10:34

jag vet ju hur enkelt det är, har gjort det massor med gånger förut. men jag menar bara MÅSTE MAN? vad händer om man inte gör det? o visa mig behöver du inte, bara förklara vad som händer om man inte lämnar in den.

http://marmalarv.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Skattetrollet

30 april 2010 11:59

Deklarerar du inte kan du få förseningsavgift på 1000:-

 
Ingen bild

Sofia

1 maj 2010 21:54

Du får straffavgift på 1000 kr om du inte lämnar in i tid (såvida man inte ansökt om särskilda skäl, vilket man ska ha gjort senast 10 dagar innan ordinarie datum att lämna in), går det ännu längre får du 1000 spänn till i avgift och sen ytterligare en tusing om det går ännu lite längre, så jag skulle nog rekommendera att du lämnar in den. Skriv under blanketten och åk till Skatteverket och lämna in den eller deklarera på sms!

 
marma

marma

4 maj 2010 09:00

kändes som att det inte spelar så stor roll, oavsett om jag får straffavgift eller inte, eftersom jag ändå inte 'får' pengarna nu när jag måste gå på soc. men jag lämnade in den i alla fall. på skatteverket. så fick jag en lunch på stan också.

http://marmalarv.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av marmalarv - 17 augusti 2011 08:59

sommaren har passerat. gira har blivit 6 månader, börjat äta lite riktig mat o sova i sitt eget rum. fått sin första förkylning (den har vi allihopa just nu) o blivit ganska tung (för att vara hon).   liten marmalarv i rulle   glad halvårs...

Av marmalarv - 27 maj 2011 23:21


nu har vi bott här i två månader. det märks egentligen inte. vi gör små framsteg då o då. en låda hit eller en gardinstång dit. får massor av hjälp av mina föräldrar som kommer o hugger i med jämna mellanrum. men livet flyter på.   man kör en tv...

Av marmalarv - 9 april 2011 08:19


jaa, flytten blev klar på en helg. precis när stefans grejer var flyttade, ringde de vi lånar släpvagn av o sa att vi kunde ta den direkt nästa dag, alltså söndagen. så blev det. fick rafsa ihop så mycket som möjligt. någon sortering blev det inte in...

Av marmalarv - 18 mars 2011 20:17

idag är det sista dagen att söka mitt jobb. jag hade tänkt fila iväg en ansökan bara för att visa att jag egentligen vill jobba kvar. men jag tror inte jag orkar. har fullt upp med att packa när bonki sover (vilket just denna vecka är nästan aldrig)....

Av marmalarv - 11 mars 2011 10:31

det är svårt att blogga när man har en nyfödd bäbis. så fort hon är vaken har jag händerna fulla, o så snart hon sover hårt nog för att läggas ned, då vill jag också sova, eller städa eller äta eller duscha :) men jag kan meddela att det nu fem ...

jag


marmalarv med apa

mina andra platser

Fråga mig

2 besvarade frågor

julkalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

gammalt bös

sök


Ovido - Quiz & Flashcards