Direktlänk till inlägg 21 juni 2010

det hände

Av marmalarv - 21 juni 2010 22:53

dagen efter intervjun ringde de o erbjöd mig jobbet. jo man tackar. så jag börjar jobba i mitten av augusti. det kommer bli lite snålt med pengarna eftersom det bara är halvtid, men jag tror jag kan klara mig utan soc i alla fall. ska bli skönt. jag firade lite på kvällen tillsammans med stefan, en flaska vin o en fryspizza. det var trevligt.


nästa dag städade jag lite mer på morgonen, petra ville komma förbi o fika o titta på min lägenhet. så nu känns det nästan som att det är klart här. lite mer att ordna om i garderober o sånt, upp med tavlor o prydnader, o undan med skräp o dynga till förrådet.


sedan var det tid hos psykologen för genomgång av utredningen hon gjort. jag hade visst damp ändå. fast det märks inte så väl eftersom jag är übersmart. men att bara få en redovisning av hur ens intelligens fungerar (har visst en mycket ojämn sådan, o det ska den tydligen inte vara även om den är hög) gör ju att man kan vara lite mer uppmärksam på sina svårigheter o behov, samt kanske inte ta sig vatten över huvudet bara för att andra står o häller där.


nu återstår några dagar av pappersarbete innan sommaren kan börja. fixa, ringa, maila, fylla i, gissa, spring.


så avslutningsvis:

tack till alla som trodde på mig, att det kunde bli nåt av mig!

o fy fy fy till alla er som trodde för mycket om mig så att jag kände mig sämst i världen när jag inte levde upp till era förväntningar!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av marmalarv - 17 augusti 2011 08:59

sommaren har passerat. gira har blivit 6 månader, börjat äta lite riktig mat o sova i sitt eget rum. fått sin första förkylning (den har vi allihopa just nu) o blivit ganska tung (för att vara hon).   liten marmalarv i rulle   glad halvårs...

Av marmalarv - 27 maj 2011 23:21


nu har vi bott här i två månader. det märks egentligen inte. vi gör små framsteg då o då. en låda hit eller en gardinstång dit. får massor av hjälp av mina föräldrar som kommer o hugger i med jämna mellanrum. men livet flyter på.   man kör en tv...

Av marmalarv - 9 april 2011 08:19


jaa, flytten blev klar på en helg. precis när stefans grejer var flyttade, ringde de vi lånar släpvagn av o sa att vi kunde ta den direkt nästa dag, alltså söndagen. så blev det. fick rafsa ihop så mycket som möjligt. någon sortering blev det inte in...

Av marmalarv - 18 mars 2011 20:17

idag är det sista dagen att söka mitt jobb. jag hade tänkt fila iväg en ansökan bara för att visa att jag egentligen vill jobba kvar. men jag tror inte jag orkar. har fullt upp med att packa när bonki sover (vilket just denna vecka är nästan aldrig)....

Av marmalarv - 11 mars 2011 10:31

det är svårt att blogga när man har en nyfödd bäbis. så fort hon är vaken har jag händerna fulla, o så snart hon sover hårt nog för att läggas ned, då vill jag också sova, eller städa eller äta eller duscha :) men jag kan meddela att det nu fem ...

jag


marmalarv med apa

mina andra platser

Fråga mig

2 besvarade frågor

julkalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

gammalt bös

sök


Ovido - Quiz & Flashcards