Direktlänk till inlägg 15 augusti 2010

hur vill marmalarverna ha det?

Av marmalarv - 15 augusti 2010 18:13

nu har jag alltså börjat på jobbet. vet inte riktigt vad jag ska säga. det är fint där, o jag kommer kanske kunna göra lite nytta framöver när jag lärt mig mer.


i måndags var jag hos kiropraktorn, men det hjälpte ju inte, så som tur var fick jag också en tid hos sjukgymnasten på vårdcentralen. var där på onsdagen o han tog i lite mera, samt snackade lagom med skit om min då tydligen lite för klent byggde kiropraktor. höften blev en aning bättre, men jag hade nog behövt lite mer regelbunden behandling.


har alltså fått vara på jobbet med mitt foglossningsbälte på o ett ont i magen som bara värktabletter kan ge. det är inte som att man skrattar hela vägen till banken direkt. dit ska jag förresten imorgon, för att direktöverföra min kommande lön. andra papper som har med anställning att göra har jag inte en aning om hur jag ska fylla i. men jag tror jag ger det en stund att sjunka in.


drömt så fantastiskt äventyrliga o konstiga men underhållande drömmar senaste två nätterna. undrar om det har att göra med att jag drack lite vin i fredags? eller om det beror på att jag har så sjukt tråkigt i min ensamhet hemma? superhjältar, vampyrer, pirater, kungligheter, kanoner, skolscheman, kadaver, hamburgare. ja mycket ska man hitta på innan öronen faller av (det är fortfarande varmt o somrigt ute, så frostskadorna är långt borta).

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av marmalarv - 17 augusti 2011 08:59

sommaren har passerat. gira har blivit 6 månader, börjat äta lite riktig mat o sova i sitt eget rum. fått sin första förkylning (den har vi allihopa just nu) o blivit ganska tung (för att vara hon).   liten marmalarv i rulle   glad halvårs...

Av marmalarv - 27 maj 2011 23:21


nu har vi bott här i två månader. det märks egentligen inte. vi gör små framsteg då o då. en låda hit eller en gardinstång dit. får massor av hjälp av mina föräldrar som kommer o hugger i med jämna mellanrum. men livet flyter på.   man kör en tv...

Av marmalarv - 9 april 2011 08:19


jaa, flytten blev klar på en helg. precis när stefans grejer var flyttade, ringde de vi lånar släpvagn av o sa att vi kunde ta den direkt nästa dag, alltså söndagen. så blev det. fick rafsa ihop så mycket som möjligt. någon sortering blev det inte in...

Av marmalarv - 18 mars 2011 20:17

idag är det sista dagen att söka mitt jobb. jag hade tänkt fila iväg en ansökan bara för att visa att jag egentligen vill jobba kvar. men jag tror inte jag orkar. har fullt upp med att packa när bonki sover (vilket just denna vecka är nästan aldrig)....

Av marmalarv - 11 mars 2011 10:31

det är svårt att blogga när man har en nyfödd bäbis. så fort hon är vaken har jag händerna fulla, o så snart hon sover hårt nog för att läggas ned, då vill jag också sova, eller städa eller äta eller duscha :) men jag kan meddela att det nu fem ...

jag


marmalarv med apa

mina andra platser

Fråga mig

2 besvarade frågor

julkalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

gammalt bös

sök


Ovido - Quiz & Flashcards