Direktlänk till inlägg 28 september 2010

resan

Av marmalarv - 28 september 2010 18:09

haft en jättefin helg i göteborg. resan gick bra, o när vi kom fram var det varmt (men regnigt) i gbg. delat hotellrum med mor o det har gått bra. jag har en tydlig dygnsrytm nu som gör att jag vaknar kl tre o kl fem, ligger vaken en timma vid båda tillfällena. kissnöd, halsbränna. men sängarna var sköna så man kände sig ändå rätt utvilad när man vaknade åter igen kl sju o började fundera på frukost. hotellfrukost alltså, tre dagar i sträck. skönt att inte behöva stressa i sig maten o må illa.


så dags för bröllopsdagen. gick o tittade till elin på hennes hotellrum när hon blev uppfixad o supertjusig. sedan var ceremonin, som var jättefin, i palmhuset i trädgårdsföreningen. man fick svälja en eller annan tår. o sedan alltså fest med middagsbuffé o tårtbuffé. trevliga människor, fina tal o allmän toppenstämning. gillar denna min andra familj hemskt mycket. kul att träffa alla man inte sett på länge. o elin var såklart finast, finast, finast!!!! jag gick dock hem o lade mig strax efter tio. man är så trött.


sedan blev det en dag med mamma. vi gick till universeum o kollade på fiskar o djur, sedan lite shopping. men mina fötter får så ont så jag nästan börjar gråta. en smoothie o en kaka lättar upp stämningen. på kvällen åker vi iväg en bit o äter grekiskt. mysigt att hänga med mamma. min fina mamma.


sedan en dag till i gbg. jag åker iväg o fikar med kent, som har tagit ledigt över eftermiddagen. tror det var ca hundra år sedan vi sågs senast. o apropå det så var det faktiskt ungefär tusen år sedan jag bodde i gbg. hittar halvdant ändå, men det känns allt annat än hemma. fattar inte hur man bor i en sån där stor stad. inte riktigt mänskligt tror jag. men fint att hälsa på i. ska nog försöka ta mig iväg igen inom de närmaste åren i alla fall. ja, o så flygresa hem o egen säng o klia lite på opa o sådär.


vaknade bara en gång inatt faktiskt. fem-vaket. men var ändå så sjukt trött o illamående när jag skulle ta mig till jobbet att jag tyckte det var värt att ta en sjukdag bara för att få ha lite helg. man har ju inte vilat många stunder. så idag har jag tagit det lugnt, lagat fem rätter till matlådor, samt tankat in bilderna från kameran till datorn. de är 300 st. så det kommer ta ett tag att gå igenom :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av marmalarv - 17 augusti 2011 08:59

sommaren har passerat. gira har blivit 6 månader, börjat äta lite riktig mat o sova i sitt eget rum. fått sin första förkylning (den har vi allihopa just nu) o blivit ganska tung (för att vara hon).   liten marmalarv i rulle   glad halvårs...

Av marmalarv - 27 maj 2011 23:21


nu har vi bott här i två månader. det märks egentligen inte. vi gör små framsteg då o då. en låda hit eller en gardinstång dit. får massor av hjälp av mina föräldrar som kommer o hugger i med jämna mellanrum. men livet flyter på.   man kör en tv...

Av marmalarv - 9 april 2011 08:19


jaa, flytten blev klar på en helg. precis när stefans grejer var flyttade, ringde de vi lånar släpvagn av o sa att vi kunde ta den direkt nästa dag, alltså söndagen. så blev det. fick rafsa ihop så mycket som möjligt. någon sortering blev det inte in...

Av marmalarv - 18 mars 2011 20:17

idag är det sista dagen att söka mitt jobb. jag hade tänkt fila iväg en ansökan bara för att visa att jag egentligen vill jobba kvar. men jag tror inte jag orkar. har fullt upp med att packa när bonki sover (vilket just denna vecka är nästan aldrig)....

Av marmalarv - 11 mars 2011 10:31

det är svårt att blogga när man har en nyfödd bäbis. så fort hon är vaken har jag händerna fulla, o så snart hon sover hårt nog för att läggas ned, då vill jag också sova, eller städa eller äta eller duscha :) men jag kan meddela att det nu fem ...

jag


marmalarv med apa

mina andra platser

Fråga mig

2 besvarade frågor

julkalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

gammalt bös

sök


Ovido - Quiz & Flashcards