Alla inlägg den 30 november 2010

Av marmalarv - 30 november 2010 13:58

ja, jag har köpt ännu en dator. det var en bra dag när vädret var kallt men fint, vi tittade på en lägenhet som var stor o fin i ett gulligt område, vi var o tittade på en barnvagn vi tydligen ska få, o så åkte vi med till mediamarkt för att stefan skulle vara datorköpråd. jag gick för mig själv o kollade, sedan ringde jag min bror o frågade om expertråd. jag visste ju att jag hade ca femtusen kvar på kontot efter räkningarna, o den begagnade burken jag köpte för ett tag sedan går visst inte alls att laga. så jag köpte en HELT NY. det är på den jag skriver nu. den är rätt stor för att vara laptop eftersom det är widescreen, men den är flyttbar i alla fall. nu blev jag ju pank direkt, men en fungerande dator som jag faktiskt äger (inte lånat eller så) har jag inte haft på ett par månader.


men lägenheten, som vi ju ville ha. den fick vi inte heller. o jag ringer runt, o jag får veta att jag skulle ringt tidigare, o nu börjar det se ut som att vi inte får nån lägenhet innan bäbisen kommer. varje som vi tackar ja på råkar det vara nån annan före som är intresserad av. som av en jädra slump. men alla är väl lika desperata.


först tänkte jag i ett svagt ögonblick att det här är inget läge att deppa ihop nu bara, det hjälper ju inte nån. o speciellt inte bäbisen. nä rycka upp sig o ringa runt o fortsätta jobba på etc etc så att man är duktig människa. men sedan provade jag några krafttag hit o dit, o bara NÄ. jag orkar inte. så nu ska jag väl ta o deppa ihop. jag har ju min nya dator. jag kanske kan bo i den. ensam.

jag


marmalarv med apa

mina andra platser

Fråga mig

2 besvarade frågor

julkalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

gammalt bös

sök


Ovido - Quiz & Flashcards