Direktlänk till inlägg 25 juli 2010

data-pata

Av marmalarv - 25 juli 2010 09:52

ja hur var det nu? den här veckan blev inget som jag tänkt mig. istället för att ta brorsans gamla säng for jag o köpte nya madrasser till dubbelsängen, o ställde upp allt med hjälp av magnus. det var i alla fall ruskigt skönt att sova den natten. ny, bred säng o riktigt slut efter allt slit.


onsdagen blev till en början ungefär som planerad. var i alla fall o städade på umedalen med min bror, o när jag inte orkade mer så tror jag faktiskt att han blev helt klar själv. fick träffa malin en liten sväng också på kvällen. men på morgonen hade jag märkt att datorn startade om sig själv lite då o då utan angiven anledning. o på kvällen var det blåskärm som gällde. ååååh! dessutom började bilen gå jättevarm när jag körde den så jag tänkte att nu pajar visst allt.


men på torsdagen körde jag datorn i felsäkert läge med nätverk o det funkade ju bra. fast man kände att ominstallationen kanske låg där o väntade i alla fall. fick hjälp av bror på kvällen med att kolla igenom vad som kanske kunde vara fel. det slutade med att datorn pajade helt o det gick inte ens att installera windows. suck...


på fredagmorgonen åkte jag till yttersjö o hämtade en dator jag kan få låna av mina föräldrar. den är visst helt ok, men den låter helt fruktansvärt. så då satt man hela dagen o installerade program, försökte återskapa lösenord o inställningar. hade ju glömt att kopiera ned mailen, där alla tidigare lösenord fanns. sugen på att skruva in de gamla hårddiskarna eller grafikkortet var jag inte heller.


på lördagen hade mitt tangetbord slutat fungera. det var bara helt dött. men så kom bror över (ja vi är ju grannar nu) med tangentbord att låna ut, svepte upp en ny nätverkskabel åt mig, samt försökte hjälpa mig med grafikkortet. gick såklart inte att få samma inställningar som i gamla datorn. det är nämligen vista på den nya. o åh vad det är stört o konstigt. så ja, det lutar väl åt att det blir datornyköp inom snart. det tråkigaste jag vet att köpa.


bilen får gå som den går. har väl ändå inte råd att ha kvar den till vintern när man behöver motorvärmare.


men nej, jag har inte varit på gymmet en enda gång denna vecka. o inte har jag lyckats reda ut nåt med försäkringskassan heller, jag får bara hoppas att pengar dyker upp som vanligt på tisdag. annars är jag helt körd.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av marmalarv - 17 augusti 2011 08:59

sommaren har passerat. gira har blivit 6 månader, börjat äta lite riktig mat o sova i sitt eget rum. fått sin första förkylning (den har vi allihopa just nu) o blivit ganska tung (för att vara hon).   liten marmalarv i rulle   glad halvårs...

Av marmalarv - 27 maj 2011 23:21


nu har vi bott här i två månader. det märks egentligen inte. vi gör små framsteg då o då. en låda hit eller en gardinstång dit. får massor av hjälp av mina föräldrar som kommer o hugger i med jämna mellanrum. men livet flyter på.   man kör en tv...

Av marmalarv - 9 april 2011 08:19


jaa, flytten blev klar på en helg. precis när stefans grejer var flyttade, ringde de vi lånar släpvagn av o sa att vi kunde ta den direkt nästa dag, alltså söndagen. så blev det. fick rafsa ihop så mycket som möjligt. någon sortering blev det inte in...

Av marmalarv - 18 mars 2011 20:17

idag är det sista dagen att söka mitt jobb. jag hade tänkt fila iväg en ansökan bara för att visa att jag egentligen vill jobba kvar. men jag tror inte jag orkar. har fullt upp med att packa när bonki sover (vilket just denna vecka är nästan aldrig)....

Av marmalarv - 11 mars 2011 10:31

det är svårt att blogga när man har en nyfödd bäbis. så fort hon är vaken har jag händerna fulla, o så snart hon sover hårt nog för att läggas ned, då vill jag också sova, eller städa eller äta eller duscha :) men jag kan meddela att det nu fem ...

jag


marmalarv med apa

mina andra platser

Fråga mig

2 besvarade frågor

julkalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

gammalt bös

sök


Ovido - Quiz & Flashcards