Direktlänk till inlägg 8 januari 2011

vampyrer på internet

Av marmalarv - 8 januari 2011 22:27

sitter o funderar på vampyrerna. de där människorna man bara mår dåligt av att höra av. de som tycker illa om allt man säger o gör men ändå måste låtsas vara vänner bara för att få racka ned på en. samma typ av människor som förekommer i olika diskussionsforum (-a). det blir ett självändamål att lägga sig i diskussioner, svara på folks 'problem' med att påpeka hur förträfflig man själv är, istället för att ge konkreta råd. personen som ställt frågan får känna sig dum, o gå vidare i livet än mer nedslagen. personen som matar in svar på samtliga diskussionstrådar får briljera med hur fantastiskt deras liv är, hur bra de lyckats, att de minsann gjorde det själv o utan att fråga andra om råd, o att alla som inte gjort samma resa är sämre sortens folk. man slipper mycket av detta enbart genom att hålla sig undan från sk nätforum (internetdiskussioner = paralympics etc...), men tyvärr förekommer de även i mer personliga sammanhang. frågan är om man själv ska försöka undvika att ventilera sina problem där dessa vampyrer kan råka se det, eller om man ska förska sortera vilka som har tillträde till ens personliga funderingar.

 
 
Ingen bild

Sofia

9 januari 2011 13:33

Det här inlägget påminner mig om varför jag inte har styrkan att umgås med dig, för det går inte att vinna. De goda råd som du efterlyser brukar när man kommer med dem oftast mötas av gråt och "det går inte, jag ska ta livet av mig"-respons. Vad är du egentligen ute efter? För mig är det självklart att jag berättar för mina vänner vad jag tycker, även när jag tycker de gör dåliga val. De är ju allihop vuxna människor och min åsikt är min åsikt och inte ett personligt påhopp på deras livsstil, vilket du verkar uppfatta det som, tråkigt nog. Det är så svårt att säga nånting överhuvudtaget till dig eftersom vad som helst verkar kunna vridas till att man bara säger det för att racka ner på dig, att försöka vara vän med nån som tror så om en är mycket svårt. Det är tungt att alltid bli nedskjuten när man försöker komma med positiva inlägg eller berättar nånting roligt eller bra som hänt för dig, när man ser att du inte verkar kunna glädjas när det går bra för dina vänner. De gånger jag kände att du verkligen engagerade dig i mig som vän var när nånting jävligt hände i mitt liv, då du verkade intresserad och nästan upprymd - av vilken anledning? För att det var enda gången jag tillförde nånting i ditt liv, när du fick se min misär? När nånting bra hände upplevde jag det som att du ofta fällde negativa kommentarer, försökte förminska glädjen. Som att jag gjorde nånting fel som kämpade för att göra mitt liv bättre, som att jag gjorde det på bekostnad av dig. Jag vill verkligen inte tro att du skickade de här signalerna till mig för att du är en dålig människa, för jag vet att du mår dåligt men den krassa sanningen är att jag inte orkar med att inte få vara positiv, att inte få tycka om livet. Att du är negativ i din situation är ju förståeligt men jag är helt övertygad (även om jag vet att du inte är det) att det även är ett val. Du får ju dock leva ditt liv precis som du vill och det kanske är det val du gjort men jag hade också möjlighet att göra ett val och valde då bort dig från mitt liv, för min egen skull. Om du sen vill kalla det för egoism eller att jag är moderat eller vad som helst så får du ju göra det. Men jag tänker inte skämmas för att jag vill vara lycklig. Jag hoppas att du nån gång kommer att bli lycklig du också!

marmalarv

9 januari 2011 20:35

så är det. jag är avslöjad. jag gillar bara folk när det går dåligt för dem. det är sant, mycket sant.

eller, TLDR. jag kan inte bestämma mig för vilket svar som faktiskt stämmer.

 
Lorven

Lorven

15 januari 2011 10:54

jävla skit grej din blogg, den sa att jag hade felaktig säkerhetskod när jag skulle säga något otroligt spirituellt och vettigt. jag provar väl igen. man blev ju mer peppad att kommentera kommentarer än inlägg den här gången. jag har ju iofs inte försökt ge goda råd medan du haft en snefylla iko spiko men jag har då aldrig upplevt att du skjutit ner mina råd och rön, kanske är det för att jag bara ger fantastiska och inspirerade förslag. angående negativism, kan det ha något att göra med jargong? ja jag vet inte jag.

http://groddjuret.bloggproffs.se

marmalarv

16 januari 2011 11:09

ja sidan som bloggen ligger på är sannerligen inte helt toppen. förlåååt :(

men kung att du i alla fall fattar att jag tar till mig de av dina förslag o tips som passar mig, o inte tar åt dig personligen när jag säger att 'ja, fast det funkar nog inte för mig iom att jag...' etc. för så är det ju!

huvudsaken är att man fattar att allt bök i livet kan bli för mycket ibland o att ett råd då som är anpassat för någon med toppkondition o 100%ig koll på allt, kanske inte passar så bra.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av marmalarv - 17 augusti 2011 08:59

sommaren har passerat. gira har blivit 6 månader, börjat äta lite riktig mat o sova i sitt eget rum. fått sin första förkylning (den har vi allihopa just nu) o blivit ganska tung (för att vara hon).   liten marmalarv i rulle   glad halvårs...

Av marmalarv - 27 maj 2011 23:21


nu har vi bott här i två månader. det märks egentligen inte. vi gör små framsteg då o då. en låda hit eller en gardinstång dit. får massor av hjälp av mina föräldrar som kommer o hugger i med jämna mellanrum. men livet flyter på.   man kör en tv...

Av marmalarv - 9 april 2011 08:19


jaa, flytten blev klar på en helg. precis när stefans grejer var flyttade, ringde de vi lånar släpvagn av o sa att vi kunde ta den direkt nästa dag, alltså söndagen. så blev det. fick rafsa ihop så mycket som möjligt. någon sortering blev det inte in...

Av marmalarv - 18 mars 2011 20:17

idag är det sista dagen att söka mitt jobb. jag hade tänkt fila iväg en ansökan bara för att visa att jag egentligen vill jobba kvar. men jag tror inte jag orkar. har fullt upp med att packa när bonki sover (vilket just denna vecka är nästan aldrig)....

Av marmalarv - 11 mars 2011 10:31

det är svårt att blogga när man har en nyfödd bäbis. så fort hon är vaken har jag händerna fulla, o så snart hon sover hårt nog för att läggas ned, då vill jag också sova, eller städa eller äta eller duscha :) men jag kan meddela att det nu fem ...

jag


marmalarv med apa

mina andra platser

Fråga mig

2 besvarade frågor

julkalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

gammalt bös

sök


Ovido - Quiz & Flashcards