Direktlänk till inlägg 14 januari 2011

bäbisen mot strömmen

Av marmalarv - 14 januari 2011 17:08

jag har en månad kvar till bf o jag håller på att sprängas. min sköna bäbis tycker att det är mest bekvämt att ligga som en korv på tvären under revbenen. jag tycker att det är lite apa. det gör ont att ligga på sidan, o på rygg kan jag inte andas. så man får rätt dålig sömn. på måndag ska de dock kolla med ultraljud om de kan göra nåt för att ändra läget. de kommer sannolikt att försöka vända korven så den ska kunna komma ut naturligt. men annars blir det planerat snitt. hur det än blir så hoppas jag att jag inte behöver ha det såhär speciellt länge till.


som alla säkert hört från andra gravida människor så är det oftast inte helt jättekul. jag hade ju inga besvär i början (märkte det ju inte ens förrän i v20) så då är det väl helt rätt att jag får ha det bökigt i slutet. vatten, värkar, blödningar, astma, blodtryck, bäckenuppluckring med fantastiska smärtor, sömnlöshet o jobbstress o elefantfötter.


men nu ska jag inte vara den som bara sprider negativ energi o allt sånt. det är jag faktiskt inte heller. träffar du mig nu så är sannolikheten ganska stor att du lägger märke till hur glad jag är över att ha en smärta som man vet är övergående, att ha bristningar som inte beror på mediciner eller fett, att kläder sitter dåligt men roligt på min jättehöga tvärlägesmage, samt att det kommer en bäbis som jag inte har nån aning om hur jag ska kunna ta hand om :))) faktiskt. det går ju inte vara ledsen alls då. jag gnäller, jag ser problemen torna upp sig i horisonten. men vad kan jag göra? inte mycket mer än jag redan gör. HE ORN SE!


verkar som vi kanske fått lägenhet på västra ersboda som vi ville. ab bostaden sölar nåt enormt, men det är bara att vänta tålmodigt. förhoppningsvis blir det flytt till den (sjukt fina, vi var där o kollade. nytapetserat o helnajs överallt) nya lägenheten i radhusidyllen den första april :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av marmalarv - 17 augusti 2011 08:59

sommaren har passerat. gira har blivit 6 månader, börjat äta lite riktig mat o sova i sitt eget rum. fått sin första förkylning (den har vi allihopa just nu) o blivit ganska tung (för att vara hon).   liten marmalarv i rulle   glad halvårs...

Av marmalarv - 27 maj 2011 23:21


nu har vi bott här i två månader. det märks egentligen inte. vi gör små framsteg då o då. en låda hit eller en gardinstång dit. får massor av hjälp av mina föräldrar som kommer o hugger i med jämna mellanrum. men livet flyter på.   man kör en tv...

Av marmalarv - 9 april 2011 08:19


jaa, flytten blev klar på en helg. precis när stefans grejer var flyttade, ringde de vi lånar släpvagn av o sa att vi kunde ta den direkt nästa dag, alltså söndagen. så blev det. fick rafsa ihop så mycket som möjligt. någon sortering blev det inte in...

Av marmalarv - 18 mars 2011 20:17

idag är det sista dagen att söka mitt jobb. jag hade tänkt fila iväg en ansökan bara för att visa att jag egentligen vill jobba kvar. men jag tror inte jag orkar. har fullt upp med att packa när bonki sover (vilket just denna vecka är nästan aldrig)....

Av marmalarv - 11 mars 2011 10:31

det är svårt att blogga när man har en nyfödd bäbis. så fort hon är vaken har jag händerna fulla, o så snart hon sover hårt nog för att läggas ned, då vill jag också sova, eller städa eller äta eller duscha :) men jag kan meddela att det nu fem ...

jag


marmalarv med apa

mina andra platser

Fråga mig

2 besvarade frågor

julkalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

gammalt bös

sök


Ovido - Quiz & Flashcards