Alla inlägg under januari 2010

Av marmalarv - 13 januari 2010 19:53

ringde o pratade med fk om bostadstillägget. verkar som att det ska gå att lösa så att jag kan ha kvar lägenheten ifall jag inte får nån ny. skrev i alla fall ihop ny ansökan utan sambo. glömde dock skicka den, men har köpt ett frimärke nu. var på stan med malin. tittade in på h:ströms o det var trevligt :) shoppade lite mer reakläder i konstiga storlekar. är jag verkligen såhär tjock? it's weird... nåja. no dug he. sedan åt vi korvar till middag o åkte lite bil, fikade hos john o nu är jag hemma igen. o jag har mer ont i nacken för varje dag. skiiiit.

Av marmalarv - 13 januari 2010 09:32

klart man hoppades på att ha en chans. men nu blev det inte så. om en o en halv månad flyttar min underbara älskling till sin nya egna lägenhet o jag är kvar med den här. lite dyrt. låg vaken till typ fem o tänkte på alla tråkiga saker som kommer med flytten. ändringsblanketter. flyttstädning. besiktning. dubbla hyror. bära möbler uppför tusen trappor. om jag inte fort som fan får en egen lägenhet blir det ju dubbla hyror för mig varje månad jag bor kvar här. plus då nån trippel hyra när jag väl får en ny lägenhet. det kändes ju inte så kul. jag får säkert säga upp min del av avtalet till samma datum som honom, det borde inte vara nåt problem. men då har jag ingenstans att bo den första april. ok, ingenstans att ha mina saker menade jag. bo har man väl alltid tillgång till. o så var det ju det där med FK också. jag måste skicka in en ansökan om bostadsbidrag från o med mars.... vore ju bra att veta var man bor då så är det lättare att skicka in ansökan. ja, o sedan när jag sovit fyra timmar så vaknade jag. o hade inte fått nån lösning. nu vill jag bara sova tills imorgon o hoppas att jag får en bostad då.

Av marmalarv - 13 januari 2010 00:11

hej o välkomna till marmalarvs arf-arf-larf. jag gillar saker som rimmar o saker som kommer i fel ordning. men det är inte därför jag är här. här är jag för att skriva mer om skit som händer. jag kommer i allmänhet inte att använda versaler i början av meningar o jag kommer i allmänhet inte att skriva ut hela ordet och. för det är jag helt enkelt inte van att göra i min dagbok, o det här ska väl vara som en dagbok?


kära dagboken,

idag hade jag det ganska trevligt. först skrev jag upp mig på några lägenheter som såg ok ut. sedan frukost o film. först kollade jag på en dokumentär om dahmer, sedan kollade jag på en till spelfilm om honom, fast den var inte så jättebra. sedan blev jag trött o funderade på att skita i allt o gå o lägga mig. men då kom malin o vi kaffade o gafflade lite. då kändes det bättre, så sedan tog jag o skurade kaninburen ordentligt. det tog nog en timme ungefär o mina fingrar blev helt krulliga. sedan tvättade jag håret o så skulle malin komma förbi igen o äta middag. då lagade jag jättemycket tortellini o så kom både malin o sofia. malin fick mat, sofia fick kaffe. sedan fick vi alla lite mer kaffe. sedan pratade jag o sofia om seriemördare o hur bra de är, innan hon gick hem. efter det satt jag i några timmar o skapade en blogg. det var kul. nu är jag lite trött men ändå som nöjd. pax för att inte gnälla just idag.

/marma

Tidigare månad - Senare månad

jag


marmalarv med apa

mina andra platser

Fråga mig

2 besvarade frågor

julkalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<<
Januari 2010 >>>

gammalt bös

sök


Ovido - Quiz & Flashcards