Direktlänk till inlägg 12 november 2010

härda

Av marmalarv - 12 november 2010 19:00

snö. det är fint. önskar jag hade mer pengar. är sugen på shopping. köpte tre tröjor igår, men det var egentligen inte det jag ville ha. köpte mest för att det var billigt o förstås praktiskt. tröjor är bra att ha på vintern.


det går lite halvdåligt med mina projekt. har ännu inte fått tandläkartid o fick veta nu när jag ringde andra gången att det eventuellt kan dröja tills nästa termin. så surt det känns att hosta upp vad det nu kan kosta att byta ut en hel tand :(


ett annat projekt var att försöka få nedsatt återbetalningsbelopp till csn nu i november. samlat ihop papper o räknat o skickat in komplettering, men det räckte inte. måste ha in mer papper, o det snart. väntade på FK i en timme men fick sedan veta att inte heller de kan skriva ut ett årsbesked i förväg, eller ens nåt som liknar en vettig inkomstuppgift. jag får väl ta alla mina femton utbetalningsbesked, samt de fem breven med beslut o kopiera dem o skicka iväg. om jag hinner. o ids. risken är väl att jag ändå måste betala hela skiten.


o så smärtan. det gör seriöst ont varenda minut dygnet runt. jag trodde foglossning skulle vara ungefär som det jag haft tidigare. o visst, det klickar i mina ohederliga SI-leder, värre än det nånsin gjort. men det är inte där det gör ont. MELLAN BENEN däremot. från sittbenen fram till ljumskarna, hela insidan. AJ AJ AJ AJ AJ. o jag vet inte vad man ska göra åt det. finns liksom inget som lindrar. ont att sitta, ont att ligga, ont att stå, ont att gå. ska man smörja in skrevet med bedövningssalva? eller är det som en sträckning, att det kanske går över om ett tag? ingen aning. börjar bli sur av det...


men bonki i magen är söt ändå som gillar trumpetmusik. det gör inte jag.

 
 
Ingen bild

Lorven

15 november 2010 01:12

enda rådet jag har är att hitta nån.. ställning eller pryl som fungerar med kroppen. som jag sa förut så var det en lättnad för mig att cykla men det funkar ju inte för dig. när du ligger kan du prova att palla upp olika delar av kroppen med kuddar, eller helt sonika testa något nytt att ligga på. min säng hemma var plågsam för mig men morsans sunkiga gästsäng som jag tycker är sjukt obekväm nu när jag är ogravid var toppen under foglossningsperioden av nån konstig anledning.

marmalarv

17 november 2010 19:50

jo det är klart att man får försöka hitta det som funkar. än så länge överlever jag ju dessutom. o blir jag sängbunden så får jag ju be någon komma o hjälpa mig. det finns alltid. jag hoppas fortfarande att det här är något övergående som inte ska bli värre. men blir det så blir det. då får man väl trösta sig med mer godis eller nåt annat fint :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av marmalarv - 17 augusti 2011 08:59

sommaren har passerat. gira har blivit 6 månader, börjat äta lite riktig mat o sova i sitt eget rum. fått sin första förkylning (den har vi allihopa just nu) o blivit ganska tung (för att vara hon).   liten marmalarv i rulle   glad halvårs...

Av marmalarv - 27 maj 2011 23:21


nu har vi bott här i två månader. det märks egentligen inte. vi gör små framsteg då o då. en låda hit eller en gardinstång dit. får massor av hjälp av mina föräldrar som kommer o hugger i med jämna mellanrum. men livet flyter på.   man kör en tv...

Av marmalarv - 9 april 2011 08:19


jaa, flytten blev klar på en helg. precis när stefans grejer var flyttade, ringde de vi lånar släpvagn av o sa att vi kunde ta den direkt nästa dag, alltså söndagen. så blev det. fick rafsa ihop så mycket som möjligt. någon sortering blev det inte in...

Av marmalarv - 18 mars 2011 20:17

idag är det sista dagen att söka mitt jobb. jag hade tänkt fila iväg en ansökan bara för att visa att jag egentligen vill jobba kvar. men jag tror inte jag orkar. har fullt upp med att packa när bonki sover (vilket just denna vecka är nästan aldrig)....

Av marmalarv - 11 mars 2011 10:31

det är svårt att blogga när man har en nyfödd bäbis. så fort hon är vaken har jag händerna fulla, o så snart hon sover hårt nog för att läggas ned, då vill jag också sova, eller städa eller äta eller duscha :) men jag kan meddela att det nu fem ...

jag


marmalarv med apa

mina andra platser

Fråga mig

2 besvarade frågor

julkalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

gammalt bös

sök


Ovido - Quiz & Flashcards