Direktlänk till inlägg 19 mars 2010

benig

Av marmalarv - 19 mars 2010 08:15

den alltid så smala men gosiga opa, med de hårda små små tassarna, är nu mer benig än kramgo. hon promenerar omkring långsamt o vingligt, kommer o söker sällskap. jag lyfter upp o klappar, försiktigt över ryggraden där alla kotor sticker upp. försiktigt över revben o skulderblad. det är verkligen skinn o ben som gäller i år. det här började inte när hon gjorde illa sig, det måste ha börjat tidigare. hon vägde ju bara tre kilo hos veterinären. jag vet ju att hon ätit väldigt lite, fått gå undan för att kosmos trodde sig äga matskålen. men nu är det värre såklart. jag kanske får i henne en matsked om dagen, högst två, av den föreskrivna maten. hon orkar ju inte mer! jag vet verkligen inte hur långt jag ska låta det gå. stackars lilla benhögen!!

 
 
Ingen bild

Helena

22 mars 2010 14:29

Ja, med tanke på att du besökte skitveterinären på Röbäck så kan man inte vänta sig så mycket. Har gjort praktik där och hon vet INTE vad hon pysslar med. Jag råder dig att kontakta Göransson på Haga. Han är mycket bättre. Lycka till med katten.

 
marma

marma

23 mars 2010 07:26

ja, för han är ju otrevlig som få. det värsta jag vet är autistiska människor i serviceyrken. karln kan ju för fan inte prata. har inte fått ett vettigt ord ur honom på tjugo år. duktig är han säkert. men jag vet inte hur han hade kunnat göra ett bättre jobb med en anorektisk katt. han hade väl rekommenderat avlivning rakt av för att slippa engagera sig.

http://marmalarv.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av marmalarv - 17 augusti 2011 08:59

sommaren har passerat. gira har blivit 6 månader, börjat äta lite riktig mat o sova i sitt eget rum. fått sin första förkylning (den har vi allihopa just nu) o blivit ganska tung (för att vara hon).   liten marmalarv i rulle   glad halvårs...

Av marmalarv - 27 maj 2011 23:21


nu har vi bott här i två månader. det märks egentligen inte. vi gör små framsteg då o då. en låda hit eller en gardinstång dit. får massor av hjälp av mina föräldrar som kommer o hugger i med jämna mellanrum. men livet flyter på.   man kör en tv...

Av marmalarv - 9 april 2011 08:19


jaa, flytten blev klar på en helg. precis när stefans grejer var flyttade, ringde de vi lånar släpvagn av o sa att vi kunde ta den direkt nästa dag, alltså söndagen. så blev det. fick rafsa ihop så mycket som möjligt. någon sortering blev det inte in...

Av marmalarv - 18 mars 2011 20:17

idag är det sista dagen att söka mitt jobb. jag hade tänkt fila iväg en ansökan bara för att visa att jag egentligen vill jobba kvar. men jag tror inte jag orkar. har fullt upp med att packa när bonki sover (vilket just denna vecka är nästan aldrig)....

Av marmalarv - 11 mars 2011 10:31

det är svårt att blogga när man har en nyfödd bäbis. så fort hon är vaken har jag händerna fulla, o så snart hon sover hårt nog för att läggas ned, då vill jag också sova, eller städa eller äta eller duscha :) men jag kan meddela att det nu fem ...

jag


marmalarv med apa

mina andra platser

Fråga mig

2 besvarade frågor

julkalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

gammalt bös

sök


Ovido - Quiz & Flashcards