Direktlänk till inlägg 24 mars 2010

lite tur nånstans

Av marmalarv - 24 mars 2010 08:11

åh så skönt. ikea tar tillbaka hela sängpaketet i reklamationen, o hämtar grejerna också. så nu blir jag av med hela helvetessängen (förutom ramen förstås). andas UT!!!


fk ringde igår o bekräftade mina misstankar om att det är stefans sega folkbokföringsändring som gör att jag inte fått beslut om bostadsbidraget. men han lämnade i alla fall in den förra veckan, o de ringde honom tydligen igår eftermiddag för kompletterande uppgifter. så om bara fk kan se att det gått igenom borde de nu kunna ta beslut. frågan är från vilket datum de tycker att flytten gäller.... hoppas verkligen de förstår att det ska vara första mars.


hade en intressant konversation med en gammal vän igår, som varade mest hela dagen (tack o lov för icq alltså). vi bestämde att ta en lunch, så då ska jag ned på stan idag :) verkar vara sista dagen med fint väder den här veckan, så man får ju passa på.


fast imorgon, IMORGON! då har tamara sagt att hon ska komma till mig o fika. ingen dålig vecka det här!!!


men nu är jag råpeppad, framförallt för att sängproblemet löste sig. o städade ur stefans rum igår. o idag kommer de o byter alla dörrar i lägenheten, så det inte kommer kännas lika sunkigt här längre. allt kommer bli helt piff o perfekt!

 
 
Ingen bild

Tamara

24 mars 2010 10:17

Hurra för att du blir av med skitsängen! Hurra!

I morgon kommer jag, gör dig redo.

 
Ingen bild

ComaCat

26 mars 2010 15:54

You can use a bed for many things, eh? Time for facehugs?

 
Frida

Frida

26 mars 2010 19:12

Härligt!! :-)

http://fridabjorklund.com/blogg

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av marmalarv - 17 augusti 2011 08:59

sommaren har passerat. gira har blivit 6 månader, börjat äta lite riktig mat o sova i sitt eget rum. fått sin första förkylning (den har vi allihopa just nu) o blivit ganska tung (för att vara hon).   liten marmalarv i rulle   glad halvårs...

Av marmalarv - 27 maj 2011 23:21


nu har vi bott här i två månader. det märks egentligen inte. vi gör små framsteg då o då. en låda hit eller en gardinstång dit. får massor av hjälp av mina föräldrar som kommer o hugger i med jämna mellanrum. men livet flyter på.   man kör en tv...

Av marmalarv - 9 april 2011 08:19


jaa, flytten blev klar på en helg. precis när stefans grejer var flyttade, ringde de vi lånar släpvagn av o sa att vi kunde ta den direkt nästa dag, alltså söndagen. så blev det. fick rafsa ihop så mycket som möjligt. någon sortering blev det inte in...

Av marmalarv - 18 mars 2011 20:17

idag är det sista dagen att söka mitt jobb. jag hade tänkt fila iväg en ansökan bara för att visa att jag egentligen vill jobba kvar. men jag tror inte jag orkar. har fullt upp med att packa när bonki sover (vilket just denna vecka är nästan aldrig)....

Av marmalarv - 11 mars 2011 10:31

det är svårt att blogga när man har en nyfödd bäbis. så fort hon är vaken har jag händerna fulla, o så snart hon sover hårt nog för att läggas ned, då vill jag också sova, eller städa eller äta eller duscha :) men jag kan meddela att det nu fem ...

jag


marmalarv med apa

mina andra platser

Fråga mig

2 besvarade frågor

julkalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

gammalt bös

sök


Ovido - Quiz & Flashcards